Toiminta

Ihoyhdistys ry on perustettu vuonna 2004 ja on valtakunnallinen yhdistys. Toimintamme perustuu vapaaehtoisuuteen ja toiminnan rahoitus tulee jäsenmaksutuotoista sekä STEAn avustuksesta. Sääntömääräisen vuosikokouksen lisäksi hallitus kokoontuu kuukausittain etäkokouksiin, koska hallituksen jäsenet ovat eripuolilta Suomea. Jäsenkirje lähetetään keskimäärin neljä kertaa vuodessa sähköpostitse tai tarvittaessa kirjepostina. Tiedotamme kotisivuilla ja FB-sivuilla ajankohtaisista asioista jäsenistöä. Järjestämme keväisin vuosikokouksen yhteyteen jäsentapahtuman ja kesällä tai syksyllä virkistystilaisuuden  jäsenille.  Näiden kokoontumisten paikat ja aihepiirit vaihtelevat, koska toimintamme on valtakunnallista ja pyrimme palvelemaan jäsenistöä monipuolisesti. Yhdistyksen jäseniä osallistuu myös AIA-liiton tapahtumiin sekä kurssi- ja koulutustoimintaan.

Juuri sinä siellä 15v. - 25v.

Olisitko kiinnostunut vaikuttamaan Ihoyhdistyksen toimintaan? Tavoitteemme on koota nuorisotoimikunta, joka suunnittelisi toimintaa nuorille jäsenille, miettisi nuorten näkökulmasta esiin tuotavia asioita hallitukselle ja mahdollisuuksien mukaan voisi osallistua tiedon välittäjäksi paikkakunnallaan.

Ota rohkeasti yhteyttä: ihoyhdistys@gmail.com

ETSIMME VERTAISTREFFIEN VETÄJIÄ !

Etsimme uusia vapaaehtoisia, jotka voisivat ohjata harvinaisten ihosairauksien diagnoosilla vertaistreffejä paikkakunnallaan tai olla apuna tapahtumissamme. Yhdistys tukee taloudellisesti ja sovitusti vapaaehtoisten toimintaa sekä auttaa pääsemään alkuun. Yksin ei jää kukaan,vaan yhteistyö Ihoyhdistyksen vapaaehtoisista vastaavan henkilön kanssa jatkuu.

Paikkakuntakohtainen vertaistreffitoiminta perustuu vertaisuuteen eli kenenkään ei tarvitse  eikä pidäkään tietää kaikkea. Vertaisryhmässä keskustelut soljuvat kuin itsestään ja kaikki saavat vertaistukea erilaisten omakohtaisten kokemusten, näkökulmien, vinkkien ja ideoiden kautta

Samalla periaatteella toimivat verkkotreffit, ja voit osallistua treffeille kotikoneellasi tai puhelimellasi. Treffikutsun välitämme omien FB-sivujen kautta ja AIA- liiton vertaistreffikalenterissa. Kannattaa siis seurata aktiivisesti ilmoittelua tulevista tapahtumista.

Yhdistyksen tapahtumia vuosien varrelta;

Vuosikokous 9.3.2024 Lahdessa ja erityisasiantuntija Risto Heikkinen. Jäseniä kokouksessa.

Lahden Malvamuseossa tutustuimme Juuret näyttelyyn 9.3.24.

Kuopiossa yhdistystorilla elokuussa 2023 mukana Leena ja Kaija. Espoopäivillä 2023. Perhetapahtuma Härmän Powerparkissa kesäkuussa 2022. Olkapisteellä Kaija esittelemässä Ihoyhdistyksen toimintaa.

Malvamuseo Lahdessa ja Juuret näyttely